Dieta na płaski brzuch – zasady, jadłospis, efekty. Jak skutecznie przeprowadzić dietę?

Dieta na płaski brzuch jest bardzo przydatna w przypadku osób, które nie tylko chcą pozbyć się kilogramów, ale również sprawić, aby sylwetka prezentowała się lekko i atrakcyjnie. Płaski brzuch to ideał, do którego dąży większość kobiet, ale także i mężczyźni. Dieta na płaski brzuch opiera się na zestawie potraw, które należy jeść oraz na zasadach, które należy przestrzegać, jeśli chce się mieć zgrabną sylwetkę i smukłą talię oraz pozbyć się wystającego brzuszka.

Jak wypracować płaski brzuch?

Płaski brzuch można osiągnąć przede wszystkim dzięki odpowiedniej diecie, a także zdrowym, dobrze funkcjonującym jelitom. Stosunkowo często efekt płaskiego brzucha jest zaburzony właśnie przez nieprawidłową pracę układu pokarmowego i wzdęcia. Nie powinniśmy przy tym zapominać o ćwiczeniach. Brzuch składa się różnych partii mięśniowych, tak więc wskazane jest, aby wzmacniać każdą z nich podczas treningu. Jednym z takich ćwiczeń są np. klasyczne brzuszki czy pozycja plank. Oprócz nich warto również wykonywać wariacje tego ćwiczenia np. brzuszki lewo i prawoskrętne – w trakcie takiego treningu nogi powinny być zgięte w kolanach lub, co jest opcją trudniejszą uniesione w pozycji wyprostowanej.

Niaprawdę skutecznymi ćwiczeniami pomagającymi wypracować płaski brzuch są ćwiczenia napinające całe ciało. Jednym z tych ćwiczeń jest wspomniany już plank. Niemniej skuteczne są pompki, nożyce i oczywiście trening pilates. To prawdziwa rewolucja w modelowaniu i rzeźbieniu ciała. Warto również nie zapominać o ćwiczeniach cardio np. bieganiu, jeździe na rowerze lub całych zestawach treningowych. Ćwiczenia te przede wszystkim pomogą w spaleniu zbędnych kilogramów, spaleniu tkanki tłuszczowej, co pozwoli na odsłonięcie mięśni brzucha.

Dieta na płaski brzuch

Dieta na płaski brzuch powinna zawierać sporą ilość produktów lekkostrawnych, a co za tym idzie również niskokalorycznych. Dobrze aby były przy tym wysoko odżywcze oraz sycące. Stosując taki sposób żywienia istotne jest, by osiągać ujemny bilans kalorii, stanowiący około 20% mniej niż wynosi standardowe zapotrzebowanie kaloryczne. Drugą grupę produktów stanowią posiłki bogate w błonnik, regulujący pracę przewodu pokarmowego. Należy tu jednak uważać i nie przesadzać z ilością spożywanego błonnika, gdyż efekt może być odwrotny. Zbyt duża ilość zjadanego błonnika może doprowadzać do wzdęć, szczególnie u osób zmagających się z problemami ze strony układu pokarmowego, w tym chorób takich jak SIBO czy IBS. Do produktów takich należą warzywa i owoce, kasze oraz płatki owsiane górskie.

Po trzecie należy bezwarunkowo pić wodę. Woda jest podstawą prawidłowego metabolizmu, wydalania toksyn z organizmu, dodatkowo wypita 30 minut przed posiłkiem zmniejsza poczucie głodu, dzięki czemu zjadamy mniej. Warto tu wspomnieć o zaprzestaniu popijania w trakcie posiłku. Taki zwyczaj zaburza procesy trawienne, co przyczynia się do niestrawności oraz wzdęć. Wodę należy wypijać na 30 minut przed oraz godzinę po posiłku. Na początku może to wydawać się wielką trudnością, jednak z czasem staje się naturalnym przyzwyczajeniem.

Po piąte probiotyki. Aktualnie na rynku jest cała masa probiotyków, jednak zdecydowanie warto przed wyborem konkretnego szczepu (probiotyk jednoszczepowy) czy wielu szczepów (probiotyk wieloszczepowy) poradzić się specjalisty i dopasować odpowiedni dla siebie. Źle dobrany probiotyk może przysporzyć więcej zła niż pożytku.

Co jeść aby mieś płaski brzuch

Wracając do diety zacznijmy od warzyw. W diecie na płaski brzuch powinno się je dodawać do każdego posiłku. W czasie lata najlepiej wybierać oczywiście świeże lub poddane lekkiej obróbce termicznej. Natomiast jesienią, zimą i na przedwiośniu zdecydowanie należy sięgać po zupy, warzywa pieczone oraz kiszonki. Co do samych warzyw, to warto jeść zielone warzywa liściaste: sałaty, szpinak, rukolę; szparagi, cukinię, bakłażan, paprykę, ale również dynię czy bataty.

Kolejnym pomocnym składnikiem, w diecie na płaski brzuch, jest cholina czyli witamina B4. Dzięki niej struktura komórek nie ulega zniszczeniu, a to poprawia funkcje mięśni oraz układu odpornościowego. Cholina również spala tłuszcz. Naturalnie występuje w żółtku kurzego jaja, płynnym, czy nie gotowanym na twardo czy ściętej jajecznicy, rybach, orzechach i kiełkach pszenicy.

Czego nie jeść aby mieć płaski brzuch

Płaski brzuch jest celem trudnym do osiągnięcia spożywając określone produkty, staraj się więc ich unikać lub mocno ograniczyć. Jednymi z najgorszych produktów spożywczych, jakie mogłyby się znaleźć w jadłospisie osoby chcącej stosować dietę na płaski brzuch, są maka pszenna, z której powstaje białe pieczywo czyli bagietki, bułki, precle, ciasta, pączki czy pizza. Poza tym warto ograniczyć jedzenie pszennego makaronu. Nie oznacza to, że będziesz musiał zapomnieć zupełnie o pieczywie. Białe pieczywo zamień na chleb żytni, orkiszowy z ziarnisty. Poza tym, że są o wiele zdrowsze, pozostawiają uczucie sytości na dłużej, dzięki czemu będziesz jeść mniej. A o to chodzi w diecie na płaski brzuch.

Kolejnym wrogiem płaskiego brzucha są produkty przetworzone zawierające barwniki, konserwanty i cukry. Każdy, kto che schudnąć, powinien zrezygnować z jedzenia produktów gotowych, fast foodów i oczywiście sklepowych słodyczy. Zdecydowanie lepszym wyborem będzie zjedzenie daktyli, owoców, domowych sorbetów bez cukru i oczywiście świeżo wyciskanych soków czy naturalnie słodkich koktajli. Szkodliwe okazują się również gotowe mieszanki przypraw, słodkie i gazowane napoje. Co więcej, napoje, a nawet woda gazowana mogą doprowadzić do efektu wzdętego, „nadmuchanego” brzucha.

Dieta na płaski brzuch – jadłospis

Posiadając już wiedzę, które produkty warto jeść, można przystąpić do sporządzenia jadłospisu na płaski brzuch. Rano po przebudzeniu warto wypić ciepłą przegotowaną wodę, najlepiej z cytryną lub pobudzający metabolizm shot z imbirem. Śniadanie białkowo tłuszczowe to nasza rekomendacja. Może być to omlet z serem kozim, rukolą, pomidorkami koktajlowymi i oliwą. Jajka sadzone z 1/2 awokado i zielony świeży sok z natka pietruszki i selerem naciowym. Hummus z ciecierzycy z warzywami i kawą na mleku owsianym. Pasta z makreli z ogórkiem kiszonym i czerwoną papryką. Jogurt kokosowy z orzechami, borówkami, malinami i granatem.

Osoby stosujące dietę na płaski brzuch zazwyczaj jedzą również II śniadanie, lecz jest ono lżejsze niż to pierwsze. Takim posiłkiem może być zielony koktajl, nasz sok świeżo wyciskany, kanapka z chleba orkiszowego z oliwą i łososiem, mała sałatka grecka z serem i świeżymi warzywami. Drugie śniadanie nie powinno być obfite, lecz jedynie delikatnie zmniejszać uczucie głodu.

Podczas przygotowywania obiadu, naturalnie warto zrezygnować ze smażenia, ponieważ potrawy przygotowywane w ten sposób są bardziej kaloryczne niż np. potrawy grillowane czy gotowane. A do tego niezdrowe i ciężkostrawne. Pysznym i lekkim obiadem może być nasza zupa z soczewicą, pieczone warzywa z grillowanym serem hallumi, sałatka z łososiem, quinoa z ciecierzycą i warzywami.

Na kolację polecamy opcję prebiotyczną, czyli najzdrowszą wersję dla naszej flory jelitowej. Kolacja prebiotyczna składa się z węglowodanów oraz tłuszczu. Polecamy zjedzenie duszonych warzyw np w postaci wegańskiego leczo z oliwą z oliwek. Pieczonych batatów z rozmarynem, kolendrą i świeżymi pomidorkami. Lekkiej zupy roślinnej bez śmietany i makaronu. Risotto ze szparagami i świeżymi ziołami. Owsianki, tak owsianka na kolację jest dobrym rozwiązaniem. Opcji jest naprawdę sporo, ważne aby nie obciążać układu pokarmowego ciężkostrawnym, tłustym jedzeniem z dużą ilością białka, które trawi się powoli, co jest świetne na posiłek poranny, ale nie wieczorny.

Sprawdzony sposób na płaski brzuch – post i dieta sokowa

Wiele mówi się na temat tego co jeść, by spalać tkankę tłuszczową. Powstało już mnóstwo prostych diet, które dają świetne rezultaty, lecz warto wiedzieć, że jednym ze sprawdzonych sposobów na płaski brzuch jest także post. Jest to zbawienna, bardzo efektywna praktyka, którą warto wprowadzić np. przez 1 lub 2 dni w tygodniu. W trakcie postu nie należy spożywać żadnych pokarmów, lecz na bieżąco pić wodę, soki świeżo wyciskane oraz napary ziołowe. Taka dieta sokowa jest rewelacyjnym sposobem na przyspieszenie metabolizmu, oczyszczenie przewodu pokarmowego, głównie jelit z niestrawionych resztek pokarmowych, detoksykację organizmu z metali ciężkich. Ale także odciążenie pracy wątroby, oczyszczenie krwi, nawodnienie ciała i oczywiście w efekcie płaski brzuch.


Share this post: 
WYCISKAMY TO CO NAJLEPSZE

A Ty zapisz się i wyciśnij 10% rabatu na pierwsze zakupy!